|
Homepage / Cloudbellen (P)
Oplossen van router- en firewallproblemen Indien uw IP-apparatuur is geplaatst achter een router of een gecombineerde modem-router dan is het mogelijk dat u problemen ondervindt bij het gebruik van Breezz Cloudbellen Telefonie. Als uw VoIP-account zich geheel NIET laat registreren, dan zult u eerst op de netwerkrouter poort 5060 moeten openen. Ook na succesvolle registratie kunnen er zich nog problemen voordoen. Vaak gaat het hierbij om audioproblemen, waaronder bijvoorbeeld:
Een goede router weet wat VoIP is en zal de bijbehorende signalen op de juiste wijze routeren binnen het netwerk zodat alles verloopt zoals bedoeld. U hoeft hieraan in principe niets meer in te stellen. Ondervindt u echter wél problemen? Dan zult u uw router een handje moeten helpen bij met maken van de juiste routeringen. De problemen worden doorgaans veroorzaakt door de firewall van de router (ook bekend als NAT) die bepaalde activiteiten van het VoIP-verkeer blokkeert. Veel problemen komen voor met (vaak door internetproviders meegeleverde) modem-routers met VoIP, zoals bijvoorbeeld:
Oplossen van router- en firewallproblemen Indien uw IP-apparatuur is geplaatst achter een router of een gecombineerde modem-router dan is het mogelijk dat u problemen ondervindt bij het gebruik van Cloudbellen Telefonie. Als uw VoIP-account zich geheel NIET laat registreren, dan zult u eerst op de netwerkrouter poort 5060 moeten openen. Ook na succesvolle registratie kunnen er zich nog problemen voordoen. Vaak gaat het hierbij om audioproblemen, waaronder bijvoorbeeld:
Een goede router weet wat VoIP is en zal de bijbehorende signalen op de juiste wijze routeren binnen het netwerk zodat alles verloopt zoals bedoeld. U hoeft hieraan in principe niets meer in te stellen. Ondervindt u echter wél problemen? Dan zult u uw router een handje moeten helpen bij met maken van de juiste routeringen. De problemen worden doorgaans veroorzaakt door de firewall van de router (ook bekend als NAT) die bepaalde activiteiten van het VoIP-verkeer blokkeert. Veel problemen komen voor met (vaak door internetproviders meegeleverde) modem-routers met VoIP, zoals bijvoorbeeld:
Activeren Om een conferentie te starten vanaf uw toestel, moet u bellen naar 8+<uw toestelnummer>. Er wordt een nieuwe conferentie box gestart. U hoort de tekst "You now will be placed into the conference" , gevolgd door een kort gebruikersmenu. Conferentie uitbreiden De conferentie box is gestart en u hoort de wachtmuziek.
Mogelijke codes/functies tijdens de conferentie voor de moderator
Mogelijke codes/functies tijdens de conferentie voor de deelnemers
Het document in de bijlage bevat een sjaboon voor de toetsenbelegging voor Gigaset DE 310 / 410 PRO Activeren Met *950 kunt u uw voicemail vanaf uw toestel activeren en de-activeren Toegang Bel *95 van af uw eigen toestel of bel uw eigen interne nummer U hoort de tekst: “This is the voicemail system…… password” Hoofdmenu 1 - ga naar ingesproken berichten ►►►► | 3 - advanced opties 2 - ga naar andere berichten folders | 5 - herhaal 0 - mailbox opties | 7 - wissen * - help | 9 - opslaan # - einde Optiemenu 1 - inspreken / bewerken tekst bij afwezigheid ► inspreken en sluit af met # 2 - inspreken / bewerken tekst bij bezet ► inspreken en sluit af met # 3 - inspreken / bewerken naam ► inspreken en sluit af met # 4 - inspreken / bewerken tijdelijke tekst *) |1 - opnemen ►►► | 1 - opslaan |2 - wissen | 2 - afluisteren 5 - paswoord wijzigen | 3 - opnemen * - terug naar hoofdmenu *) LET OP Als een tijdelijke tekst is opgenomen, overroled deze de andere opgenomen welkomstteksten. Gesprek doorverbinden Aangekondigd doorverbinden op gigaset handset
Aangekondigd doorverbinden op vast toestel
Onaangekondigd doorverbinden op gigaset handset
Oproepovername *21 Oproep overnemen van een bellend toestel *21<tslnr> Oproep overnemen van toestel <tslnr>indien er meerdere toestellen bellen Parkeren #2 Gesprek parkeren *221 Het 1e geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen *229 Het laatste geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen *225 Als er meerdere gesprekken zijn geparkeerd, geeft het systeem van elk gesprek het CallerID (herkende nummer van de beller) weer. Druk op de *-toets om het betreffende gesprek uit de parkeerstand te halen. *2253 Het 3e geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen *22510 Het 10e geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen, enz. Niet storen *78 Niet storen activeren. *79 Niet storen de-activeren Aankloppen 2e gesprek *71 Aankloppen 2e gesprek op toestel toestaan. *70 Aankloppen 2e gesprek op toestel niet toestaan Nummerherkenning *85 Nummerherkenning naar extern uitschakelen. *65 Nummerherkenning naar extern inschakelen. Callrule activeren / deactiveren (mits vooraf geprogrammeerd) *741 in/ uit schakelen 1e callrule *742 in/ uit schakelen 2e callrule Voicemail (indien door beheerder gelicenseerd en geactiveerd. *95 Toegang tot voicemail. (default pincode 1234) *950 Voicemail op het toestel activeren / deactiveren *95<tslnr> Een voicemail bericht achterlaten bij een toestel zonder deze eerst aan te bellen. Wachtrij agent *96 Inloggen als agent op je eigen toestel (b.v. op tsl 100 als agent 100) *97 Inloggen als agent op een ander toestel (b.v. op tsl 101 als agent 100) *98 Uitloggen als agent op je eigen toestel *26 Agent status op nabewerking aanzetten *28 Agent status op nabewerking uitzetten
Nu kunnen bellers zich aansluiten of een uitnodiging krijgen tot de conferentie. Interne en Externe deelnemers kunnen worden uitgenodigd tot de conferentie door tijdens de conferentie *8 gevolgd door het (externe) telefoonnummer te toetsen. Wacht bij het opbouwen van de conferentie steeds tot de meldtekst is beëindigd voordat uw een volgende deelnemer met *8 gaat uitnodigen. Interne deelnemers kunnen zich ook zelf bij de conferentie voegen. Zij moeten hiervoor een 8 gevolgd door het conferentie nummer (interne nummer van het toestel waarmee de conferentie is opgebouwd) intoetsen (bijv. 8 100).*8+ <nummer> nieuw toestel uitnodigen voor de conferentie *30 alle deelnemers verbreken *31 de laatst toegevoegde deelnemer verwijderen *21 de conferentie op slot zetten, zodat er geen nieuwe deelnemers meer kunnen worden toegevoegd *20 de conferentie weer vrijgeven voor nieuwe deelnemers *11 alle deelnemers staan op luisteren, behalve diegene die de code heeft ingegeven. *10 alle deelnemers kunnen weer praten in de conferentie De bijlage is een verkorte handleiding voor de Openstage 15 SIP op het Cloudbellen platforn. Het document in de bijlage beschrijft: Oproep omleiden via het toestel voor Gigaset DE 310 en DE 410 op Cloudbellen Via onderstaande link kunt u de ZoIPer client software voor Cloudbellen downloaden: http://www.zoiper.com/en/voip-softphone/download/zoiper3 Zie ook de installatie instructies: http://www.zoiper.com/en/documentation/windows-installation-and-configuration Zie ook de instructies voor het bellen van telefoonnummers vanuit de verschillende browsers (Click2Dial): Overzicht van standaard geblokkeerde risicolanden op Cloudbellen platform (bijgewerkt volgens de laatste KPN gegevens van 20 febr 2019) Geblokkeerde risicolanden
VRAAG: Hoe kan ik mijn voicemail berichten afluisteren en welkomstteksten aanpassen op Breezz platform
ANTWOORD: Bel naar 085-0477977 en volg de instructies
(user is het telefoonnummer in internationaal formaat (31205995995)
(pincode is default ' 777')
Uitgebreid StappenplanOm de voicemail te beluisteren of opnieuw in te spreken belt u naar telefoonnummer 085-0477977. Kies indien gevraagd de juiste taal instellingtaal (voor Nederlands toets 1). Geef het accountnummer in. Dit is het telefoonnummer waarop de voicemail is geactiveerd. (1e "0"vervangen voor "31") Als voorbeeld is hier het nummer 020-7163716. Deze dient dan te worden ingegeven als 31207163716 en sluit af met de hekje toets. Geef daarna de pincode in voor deze mailbox (standaard 777) en sluit af met de hekje toets. U bent nu in het hoofdmenu van voicemail. Uitluisteren van VoicemailOm Voicemails uit te luisteren toets 1, de nieuwe berichten worden afgespeeld. Binnen het voicemail afspelen menu zijn de volgende opties beschikbaar: Toets 3 – Persoonlijke instellingen Toets * -- Verbinding met uw mailbox beëindigen. Instellen begroetingOm een nieuwe begroeting in te stellen kies optie 3 (persoonlijke instellingen). In het persoonlijke instellingen menu kies voor optie 3 (Welkomstboodschappen).
Kies voor optie 1 voor de uitgebreide welkomstboodschap. Spreek de begroeting in en sluit af met hekje. Om de ingesproken begroeting op te slaan toets #, om opnieuw in te spreken toets #, of toets 1 om deze nogmaals te beluisteren. Hierna is de ingesproken boodschap actief. |