Cloudbellen (P)

Oproep omleiden via het toestel voor Gigaset DE310 en DE 410 op Cloudbellen

Het document in de bijlage beschrijft:

Oproep omleiden via het toestel voor Gigaset DE 310 en DE 410 op Cloudbellen


Voxcall conferentie opbouwen indien de conferentie functie op het toestel is geactiveerd

Nu kunnen bellers zich aansluiten of een uitnodiging krijgen tot de conferentie.

Interne en Externe deelnemers kunnen worden uitgenodigd tot de conferentie door tijdens de conferentie *8 gevolgd door het (externe) telefoonnummer te toetsen.

Wacht bij het opbouwen van de conferentie steeds tot de meldtekst is beëindigd voordat uw een volgende deelnemer met *8 gaat uitnodigen.

Interne deelnemers kunnen zich ook zelf bij de conferentie voegen. Zij  moeten hiervoor een 8 gevolgd door het conferentie nummer (interne nummer van het toestel waarmee de conferentie is opgebouwd) intoetsen (bijv. 8 100).

*8+ <nummer>           nieuw toestel uitnodigen voor de conferentie

*30                             alle deelnemers verbreken

*31                             de laatst toegevoegde deelnemer verwijderen

*21                             de conferentie op slot zetten, zodat er geen nieuwe deelnemers meer kunnen worden toegevoegd

*20                             de conferentie weer vrijgeven voor nieuwe deelnemers

*11                             alle deelnemers staan op luisteren, behalve diegene die de code heeft ingegeven.

*10                             alle deelnemers kunnen weer praten in de conferentie


Korte Handleiding Openstage 15 SIP Cloudbellen

De bijlage is een verkorte handleiding voor de Openstage 15 SIP op het Cloudbellen platforn.


Toetsenbelegging Gigaset DE 310 / 410 PRO

Het document in de bijlage bevat een sjaboon voor de toetsenbelegging voor Gigaset DE 310 / 410 PRO


Overzicht geblokkeerde risicolanden Cloudbellen

Overzicht  van standaard geblokkeerde risicolanden op Cloudbellen platform

(bijgewerkt volgens de laatste KPN gegevens van 20 febr 2019)

Geblokkeerde risicolanden

Prefix Omschrijving
1246 Barbados
1264 Anguilla
1268 Antigua and Barbuda
1345 Cayman Islands
1758 Saint Lucia
18764 Jamaica Premium Services
18768 Jamaica Premium Services
211 South Sudan
212692 Morocco Mobile
2162 Tunisia Mobile
2164 Tunisia Mobile
2165 Tunisia Mobile
2169 Tunisia Mobile
220 Gambia
221 Senegal
2223 Mauritania Mobile
2224 Mauritania Mobile
223 Mali
224 Guinea
225 Ivory Coast
226 Burkina Faso
227 Niger
228 Togo
229 Benin
231 iberia
232 Sierra Leone
233 Ghana
234 Nigeria
235 Chad
236 Central African Republic
237 Cameroon
239 Sao Tome
240 Equatorial Guinea
241 Gabon Republic
242 Congo
243 Congo (DR)
244 Angola
245 uinea Bissau
246 Diego Garcia
247 Ascension Island
2486 Seychelles Premium services
2489 Seychelles Premium services
249 Sudan
250 Rwanda
251 Ethiopia
252 Somalia
253 Djibouti
254 Kenya
25541 Africa Online 
25590 Tanzania Premium rate services
256 Uganda
257 Burundi
258 Mozambique
26122 Madagascar - Gulfsat
2637 Zimbabwe Mobile
264 Namibia
26588 Malawi Premium Services
269 Comoros
291 Eritrea
2992 Greenland Mobile
3556 Albania mobile
3707 Lithuania Premium
3708 Lithuania Premium
3709 Lithuania Premium
3718 Latvia Premium
3719 Latvia Premium
7240 Estonia Special Services
3725 Estonia Mobile
37270 Estonia Premium
3728 Estonia Mobile and Service
3729 Estonia Mobile and Service
3733 Moldova Stdrd Geo
3737 Moldova Service numbers
37525 Belarus Mobile
37526 Belarus Mobile
37527 Belarus Mobile
37528 Belarus Mobile
37529 Belarus Mobile
37544 Belarus Mobile
3774 Kosovo Mobiel
378 San Marino
3816 Serbia Mobile Operators
38643 Kosovo IPKO
38649 Kosovo IPKO
3871 Bosnie International
3872 Bosnie International
3873 Bosnie International
874 Bosnie International
3875 Bosnie International
3876 Bosnië Herzegowina Mobile
3877 Bosnik Herzegowina Reserved
3878 Bosnik Herzegowina Reserved
3879 Bosnik Herzegowina Reserved
3897 Macedonia Mobile
4281 Austria Service Numbers
4382 Austria Service Numbers
500 Falkland Islands (Malvinas)
501 Belize
5023 Guatemala Premium
5024 Guatemala Premium
5025 Guatemala Premium
5037 El Salvador, Mobile
504 Honduras
5058 Nicaragua Mobile
508 Saint Pierre
509 Haiti
53 Cuba
592 Guyana
5937 Ecuador Mobile
5939 Ecuador Mobile
61145 Australia - Satellite Services
61147 Australia - Satellite Services
670 East Timor
67237 Norfolk Island
67238 Norfolk Island
67239 Norfolk Island
674 Nauru
675 Papua New Guinea
677 Solomon Islands
678 Vanuatu
682 Cook Islands
683 Niue
68630 Kiribati Telemedia en audiotext
688 Tuvalu Mobile
870 Inmarsat
87810 UPT
880 Bangladesh
81 Iridium
882 Thuraya
883 Voxbone - Connexion Telenor
92 Pakistan
937 Afganistan Mobile
9476 Sri Lanka, Dialog Telekom
960 Maldives
963 Syria
967 Yemen Arab Republic
970 Palestine
97222 Israel - Palestine Region
97242 Israel - Palestine Region
97282 Israel - Palestine Region
97292 Israel - Palestine Region
97256 Israel - Mobile - Palestine Region
97259 Israel - Mobile - Palestine Region
9936 Turkmenistan - mobile
9737 Bahrain Batelco
99412 Azerbaijan - geografisch
9944 Azerbijan - Mobile
9945 Azerbijan - Mobile
9946 Azerbijan - Mobile
9947 Azerbijan - Mobile

Oplossen van router- en firewallproblemen voor Cloudbellen

Oplossen van  router- en firewallproblemen
  

Indien uw IP-apparatuur is geplaatst achter een router of een gecombineerde modem-router dan is het mogelijk dat u problemen ondervindt bij het gebruik van Cloudbellen Telefonie.  Als uw VoIP-account zich geheel NIET laat registreren, dan zult u eerst op de netwerkrouter poort 5060 moeten openen.  Ook na succesvolle registratie kunnen er zich nog problemen voordoen. Vaak gaat het hierbij om audioproblemen, waaronder bijvoorbeeld: 

 
Suggesties voor oplossing van dit probleem: 

Een goede router weet wat VoIP is en zal de bijbehorende signalen op de juiste wijze routeren binnen het netwerk zodat alles verloopt zoals bedoeld. U hoeft hieraan in principe niets meer in te stellen.  Ondervindt u echter wél problemen? Dan zult u uw router een handje moeten helpen bij met maken van de juiste routeringen. De problemen worden doorgaans veroorzaakt door de firewall van de router (ook bekend als NAT) die bepaalde activiteiten van het VoIP-verkeer blokkeert.  Veel problemen komen voor met (vaak door internetproviders meegeleverde) modem-routers met VoIP, zoals bijvoorbeeld: 

 
De door providers meegeleverde apparatuur is vaak voorzien van een eigen firmware met beperkte configuratie-mogelijkheden voor uzelf. Vervanging door een apparaat waar u zelf wel de configuratie kunt regelen is vaak de oplossing van uw probleem. 
 
Wij adviseren om van de volgende routers/modems gebruik te maken 

 
Daarnaast kunnen switches problemen met single-way audio en problemen met (intern) doorverbinden veroorzaken.
 
Het eerste advies is om uw netwerkapparatuur en uw telefoons eens uit te doen, ca. 1 minuut te wachten, en deze weer aan te doen. Herstart uw VoIP apparatuur als laatste. Herhaal dit evt. een paar keer. In de brede range van toegangspoorten die VoIP kan gebruiken is bij diverse routers een deel niet toegankelijk. Het VoIP-signaal staat voor een dichte deur. Door de apparatuur te herstarten komt deze wellicht voor een geopende deur te staan en werkt alles weer naar wens. Geen lange-termijn-oplossing, maar wellicht toch het proberen waard. 
 
Het tweede advies is de complexiteit in uw netwerk zover mogelijk te reduceren. Dit betekent dat u uw telefoons / IP-apparatuur beter niet achter drie routers en 2 switches kunt zetten, maar bv. 2 toestellen direct achter uw modem-router waar uw internetverbinding door binnenkomt (als test). Kijk of u met deze twee toestellen wel kunt doorverbinden, uitbellen, bereikbaar bent, etc. Zo ja, wantrouw dan de achterliggende apparatuur/bekabeling en vervang of her-configureer de onderdelen die de problemen veroorzaakten. 
 
Hieronder vindt u een aantal verdere adviezen die u behulpzaam kunnen zijn bij het lokaliseren van de blokkades en het wegnemen hiervan dan wel verbeteren van de situatie. 
 
TIP: voer één wijziging per keer door en test; voer daarna een volgende wijziging door. Lossen de suggesties uw probleem niet op, dan adviseren wij u de aanschaf van een ander apparaat dat wel geschikt is voor het bedienen van VoIP-verkeer. 
 
1) Controleer internetverbinding  Controleer eerst of u een werkende internetverbinding heeft. Open een willekeurige website, bv. www.nu.nl. Zo niet: neem dan contact op met uw internetprovider. 
 
2) Belangrijk: gebruik laatste firmware op uw router Controleer of uw router de laatst beschikbare firmware heeft. Zo niet, upgrade dan de firmware. Veel VoIP-firewall-problemen worden opgelost door een recente firmware, omdat de fabrikant hierin ondersteuning biedt voor VoIP-verkeer. Bij oudere firmware versies is deze ondersteuning vaak niet of in mindere mate aanwezig. Voor gedetailleerde instructies raadpleeg de handleiding en/of fabrikant / website van uw router.
 
3) Laat verkeer van/naar telefooncentrales door. Stel in de router in dat verkeer afkomstig van en richting de IP-adressen (range) van onze telefooncentrale altijd wordt doorgelaten. 
 
Dit adres is:  reg.voxcall.nl
 
of IP-range

 
4) Zet firewall-services uit Sommige routers veranderen SIP-gegevenspakketten waardoor VoIP problemen worden gecreëerd. Ga naar de configuratiepagina van uw firewall (vaak menu-opties als Configuration / Firewall / Advanced Settings) en: 

 
5) Schakel Firewall uit Probeer om de firewall uit te schakelen (disable), herstart router en VoIP telefoon en test.  Dit is geen eindoplossing maar wel een test of de firewall het probleem veroorzaakt. Ongeacht of dit wel of geen oplossing / verbetering biedt, is het advies om de firewall hierna wel weer te activeren om geen onnodige netwerkrisico’s te lopen. Probeer het pijnpunt in de firewall-configuratie te vinden en weg te nemen. 
 
6) Forward VoIP-poorten naar apparatuur U kunt proberen om de benodigde poorten die de VoIP-signalen transporteren te forwarden naar uw VoIP-apparatuur. U maakt in de NAT tabel van de router een regel aan waardoor de achterliggende VoIP apparatuur op een aantal vaste poorten naar buiten gaat. Deze poorten kunt u middels een andere NAT-regel ook weer openstellen voor inkomend verkeer.
 
De hieronder genoemde poorten zijn doorgaans nodig voor VoIP verkeer vanaf uw VoIP-apparaat naar de Cloudbellen telefooncentrales.  

 
7) Zet VoIP-apparatuur in DMZ Schakel de optie DMZ in op uw router – deze zorgt ervoor dat de firewall niet geldt voor een specifiek IP-adres. Vul hier het IP-adres van uw VoIP apparaat in. Zijn dat er meerdere, test dan eerst met één VoIP-apparaat.
Het vinden van de juiste instellingen voor uw router / netwerk kan een tijdrovende klus zijn, en mogelijk krijgt u dit niet voor elkaar omdat de router te inflexibel is. Neem ook de uren van u dan wel uw systeembeheerder mee in de overweging om een nieuwe router aan te schaffen.
 
Laat u ons gerust uw situatie weten - wij doen ons best u te adviseren zodat u zo snel mogelijk zorgeloost kunt bellen en gebeld kunt worden.  
 


Oplossen van router- en firewallproblemen voor Breezz

Oplossen van  router- en firewallproblemen
  

Indien uw IP-apparatuur is geplaatst achter een router of een gecombineerde modem-router dan is het mogelijk dat u problemen ondervindt bij het gebruik van Breezz Cloudbellen Telefonie.  Als uw VoIP-account zich geheel NIET laat registreren, dan zult u eerst op de netwerkrouter poort 5060 moeten openen.  Ook na succesvolle registratie kunnen er zich nog problemen voordoen. Vaak gaat het hierbij om audioproblemen, waaronder bijvoorbeeld: 

 
Suggesties voor oplossing van dit probleem: 

Een goede router weet wat VoIP is en zal de bijbehorende signalen op de juiste wijze routeren binnen het netwerk zodat alles verloopt zoals bedoeld. U hoeft hieraan in principe niets meer in te stellen.  Ondervindt u echter wél problemen? Dan zult u uw router een handje moeten helpen bij met maken van de juiste routeringen. De problemen worden doorgaans veroorzaakt door de firewall van de router (ook bekend als NAT) die bepaalde activiteiten van het VoIP-verkeer blokkeert.  Veel problemen komen voor met (vaak door internetproviders meegeleverde) modem-routers met VoIP, zoals bijvoorbeeld: 

 
De door providers meegeleverde apparatuur is vaak voorzien van een eigen firmware met beperkte configuratie-mogelijkheden voor uzelf. Vervanging door een apparaat waar u zelf wel de configuratie kunt regelen is vaak de oplossing van uw probleem. 
 
Wij adviseren om van de volgende routers/modems gebruik te maken 

 
Daarnaast kunnen switches problemen met single-way audio en problemen met (intern) doorverbinden veroorzaken.
 
Het eerste advies is om uw netwerkapparatuur en uw telefoons eens uit te doen, ca. 1 minuut te wachten, en deze weer aan te doen. Herstart uw VoIP apparatuur als laatste. Herhaal dit evt. een paar keer. In de brede range van toegangspoorten die VoIP kan gebruiken is bij diverse routers een deel niet toegankelijk. Het VoIP-signaal staat voor een dichte deur. Door de apparatuur te herstarten komt deze wellicht voor een geopende deur te staan en werkt alles weer naar wens. Geen lange-termijn-oplossing, maar wellicht toch het proberen waard. 
 
Het tweede advies is de complexiteit in uw netwerk zover mogelijk te reduceren. Dit betekent dat u uw telefoons / IP-apparatuur beter niet achter drie routers en 2 switches kunt zetten, maar bv. 2 toestellen direct achter uw modem-router waar uw internetverbinding door binnenkomt (als test). Kijk of u met deze twee toestellen wel kunt doorverbinden, uitbellen, bereikbaar bent, etc. Zo ja, wantrouw dan de achterliggende apparatuur/bekabeling en vervang of her-configureer de onderdelen die de problemen veroorzaakten. 
 
Hieronder vindt u een aantal verdere adviezen die u behulpzaam kunnen zijn bij het lokaliseren van de blokkades en het wegnemen hiervan dan wel verbeteren van de situatie. 
 
TIP: voer één wijziging per keer door en test; voer daarna een volgende wijziging door. Lossen de suggesties uw probleem niet op, dan adviseren wij u de aanschaf van een ander apparaat dat wel geschikt is voor het bedienen van VoIP-verkeer. 
 
1) Controleer internetverbinding  Controleer eerst of u een werkende internetverbinding heeft. Open een willekeurige website, bv. www.nu.nl. Zo niet: neem dan contact op met uw internetprovider. 
 
2) Belangrijk: gebruik laatste firmware op uw router Controleer of uw router de laatst beschikbare firmware heeft. Zo niet, upgrade dan de firmware. Veel VoIP-firewall-problemen worden opgelost door een recente firmware, omdat de fabrikant hierin ondersteuning biedt voor VoIP-verkeer. Bij oudere firmware versies is deze ondersteuning vaak niet of in mindere mate aanwezig. Voor gedetailleerde instructies raadpleeg de handleiding en/of fabrikant / website van uw router.
 
3) Laat verkeer van/naar telefooncentrales door. Stel in de router in dat verkeer afkomstig van en richting de IP-adressen (range) van onze telefooncentrale altijd wordt doorgelaten. 
 
Dit adres is:  sip.sipnl.net 
 
of IP-ranges 

 
4) Zet firewall-services uit Sommige routers veranderen SIP-gegevenspakketten waardoor VoIP problemen worden gecreëerd. Ga naar de configuratiepagina van uw firewall (vaak menu-opties als Configuration / Firewall / Advanced Settings) en: 

 
5) Schakel Firewall uit Probeer om de firewall uit te schakelen (disable), herstart router en VoIP telefoon en test.  Dit is geen eindoplossing maar wel een test of de firewall het probleem veroorzaakt. Ongeacht of dit wel of geen oplossing / verbetering biedt, is het advies om de firewall hierna wel weer te activeren om geen onnodige netwerkrisico’s te lopen. Probeer het pijnpunt in de firewall-configuratie te vinden en weg te nemen. 
 
6) Forward VoIP-poorten naar apparatuur U kunt proberen om de benodigde poorten die de VoIP-signalen transporteren te forwarden naar uw VoIP-apparatuur. U maakt in de NAT tabel van de router een regel aan waardoor de achterliggende VoIP apparatuur op een aantal vaste poorten naar buiten gaat. Deze poorten kunt u middels een andere NAT-regel ook weer openstellen voor inkomend verkeer.
 
De hieronder genoemde poorten zijn doorgaans nodig voor VoIP verkeer vanaf uw VoIP-apparaat naar de Cloudbellen telefooncentrales.  

 
7) Zet VoIP-apparatuur in DMZ Schakel de optie DMZ in op uw router – deze zorgt ervoor dat de firewall niet geldt voor een specifiek IP-adres. Vul hier het IP-adres van uw VoIP apparaat in. Zijn dat er meerdere, test dan eerst met één VoIP-apparaat.
Het vinden van de juiste instellingen voor uw router / netwerk kan een tijdrovende klus zijn, en mogelijk krijgt u dit niet voor elkaar omdat de router te inflexibel is. Neem ook de uren van u dan wel uw systeembeheerder mee in de overweging om een nieuwe router aan te schaffen.
 
Laat u ons gerust uw situatie weten - wij doen ons best u te adviseren zodat u zo snel mogelijk zorgeloost kunt bellen en gebeld kunt worden.  
 


Meest gebruikte codes Cloudbellen

Gesprek doorverbinden

Aangekondigd doorverbinden op gigaset handset

  1. Neem gesprek aan
  2. Toets R + intern nummer + Groene hoorn
  3. Na ruggespraak verbreken (of nogmaals R om door te verbinden, afhankelijk van instelling basisstation)

Aangekondigd doorverbinden op vast toestel

  1. Neem gesprek aan
  2. Toets *2,  wacht op tekst “transfer”
  3. toets intern nummer
  4. Na ruggespraak verbreken om door te verbinden.

Onaangekondigd doorverbinden op gigaset handset

  1. Neem gesprek aan
  2. Toets #1,  wacht op tekst “transfer”
  3. toets intern nummer
  4. Wacht tot verbinding wordt verbroken

Oproepovername

*21            Oproep overnemen van een bellend toestel

*21<tslnr>  Oproep overnemen van toestel <tslnr>indien er meerdere toestellen bellen

Parkeren

#2           Gesprek parkeren

*221      Het 1e geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen

*229      Het laatste geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen

*225      Als er meerdere gesprekken zijn geparkeerd, geeft het systeem van elk gesprek het CallerID (herkende   nummer van de beller) weer. Druk op de *-toets om het betreffende gesprek uit de parkeerstand te halen.

*2253    Het 3e geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen

*22510 Het 10e geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen, enz.

Niet storen

*78     Niet storen activeren.

*79     Niet storen de-activeren

Aankloppen 2e gesprek

*71     Aankloppen 2e gesprek op toestel toestaan.

*70     Aankloppen 2e gesprek op toestel niet toestaan

Nummerherkenning

*85     Nummerherkenning naar extern uitschakelen.

*65     Nummerherkenning naar extern inschakelen.

Callrule activeren / deactiveren (mits vooraf geprogrammeerd)

*741               in/ uit schakelen 1e callrule

*742               in/ uit schakelen 2e callrule

Voicemail (indien door beheerder gelicenseerd en geactiveerd.

*95                 Toegang tot voicemail. (default pincode 1234)

*950               Voicemail op het toestel activeren / deactiveren

*95<tslnr>      Een voicemail bericht achterlaten bij een toestel zonder deze eerst aan te bellen.

Wachtrij agent

*96                Inloggen als agent op je eigen toestel   (b.v. op tsl 100 als agent 100)

*97                Inloggen als agent op een ander toestel  (b.v. op tsl 101 als agent 100)

*98                Uitloggen als agent op je eigen toestel

*26                Agent status op nabewerking aanzetten

*28                Agent status op nabewerking uitzetten


Software download en installatie instructie voor ZoIPer

Via onderstaande link kunt u de ZoIPer client software voor Cloudbellen downloaden:

http://www.zoiper.com/en/voip-softphone/download/zoiper3

Zie ook de installatie instructies:

http://www.zoiper.com/en/documentation/windows-installation-and-configuration

Zie ook de instructies voor het bellen van telefoonnummers vanuit de verschillende browsers (Click2Dial):

http://www.zoiper.com/en/tutorials/browser-plugins


Quick Reference Card Conference

Activeren

Om een conferentie te starten vanaf uw toestel, moet u bellen naar 8+<uw toestelnummer>.

Er wordt een nieuwe conferentie box gestart. U hoort de tekst "You now will be placed into the conference" , gevolgd door een kort gebruikersmenu.

Conferentie uitbreiden

De conferentie box is gestart en u hoort de wachtmuziek.

Mogelijke codes/functies tijdens de conferentie voor de moderator

Mogelijke codes/functies tijdens de conferentie voor de deelnemers


Quick Reference Card Voicemail

Activeren

Met *950 kunt u uw voicemail vanaf uw toestel  activeren en de-activeren

Toegang

Bel *95 van af uw eigen toestel of bel uw eigen interne nummer

U hoort de tekst: “This is the voicemail system…… password”
Geef pincode in (standaard 1234)

Hoofdmenu

1 -  ga naar ingesproken berichten  ►►►►        | 3 -  advanced opties

2 -  ga naar andere berichten folders                     | 5 -  herhaal

0 -  mailbox opties                                              | 7 -  wissen

* -  help                                                              |  9 -  opslaan

# -  einde                                                                                                          

                Optiemenu

                1 -  inspreken / bewerken tekst bij afwezigheid ►                inspreken en sluit af met #

                2 -  inspreken / bewerken tekst bij bezet ►                        inspreken en sluit af met #

                3 -  inspreken / bewerken naam  ►                                    inspreken en sluit af met #

                4 -  inspreken / bewerken tijdelijke tekst  *)                       |1 -  opnemen  ►►►   | 1 -  opslaan

                                                                                                     |2 -  wissen                  | 2 -  afluisteren

                5 -  paswoord wijzigen                                                                                       | 3 -  opnemen

                * -  terug naar hoofdmenu                                                                                      

*) LET OP

Als een  tijdelijke tekst is opgenomen, overroled deze de andere opgenomen welkomstteksten.


Aanpassen voicemail teksten op Breezz platform Porta2017
VRAAG:  Hoe kan ik mijn voicemail berichten afluisteren en welkomstteksten aanpassen op Breezz platform
ANTWOORD:   Bel naar 085-0477977 en volg de instructies
(user is het telefoonnummer in internationaal formaat  (31205995995)
(pincode is default ' 777')

Uitgebreid Stappenplan

Om de voicemail te beluisteren of opnieuw in te spreken belt u naar telefoonnummer 085-0477977.

Kies indien gevraagd de juiste taal instellingtaal (voor Nederlands toets 1).

Geef het accountnummer in. Dit is het telefoonnummer waarop de voicemail is geactiveerd. (1e "0"vervangen voor "31")

Als voorbeeld is hier het nummer 020-7163716. Deze dient dan te worden ingegeven als 31207163716 en sluit af met de hekje toets.

Geef daarna de pincode in voor deze mailbox (standaard 777) en sluit af met de hekje toets.

U bent nu in het hoofdmenu van voicemail.

Uitluisteren van Voicemail

Om Voicemails uit te luisteren toets 1, de nieuwe berichten worden afgespeeld.

Binnen het voicemail afspelen menu zijn de volgende opties beschikbaar:

Toets 3 – Persoonlijke instellingen

Toets *  --  Verbinding met uw mailbox beëindigen.

Instellen begroeting

Om een nieuwe begroeting in te stellen kies optie 3 (persoonlijke instellingen).

In het persoonlijke instellingen menu kies voor optie 3 (Welkomstboodschappen).

  1. Administratieve instellingen
  2. Welkomstboodschappen

Kies voor optie 1 voor de uitgebreide welkomstboodschap. Spreek de begroeting in en sluit af met hekje. Om de ingesproken begroeting op te slaan toets #, om opnieuw in te spreken toets #, of toets 1 om deze nogmaals te beluisteren.

Hierna is de ingesproken boodschap actief. 



Cloudbellen (P)
https://kb.trends.nl/index.php?CategoryID=178